Rabu, 13 Februari 2013

TUHAN

Tuhan
dalam diam aku termangu
merintih menangis jiwa membeku
teringat kelam masa lalu
teriring sedih
aku berdoa
moga dosa Engkau hapuskan

Tuhan
jiwa ku terbujur kaku
memandang nestapa yang bertubi
datang hina silih berganti
galau jiwa dalam bimbang
resah hati
aku bertaubat

apa yang aku bangga dari aku
seonggok daging akan menjadi tanah
hilang sirnah segala kebanggaan
semua, akan ku tinggalkan
kematian yang aku takutkan
kebenaran perjumpaanku dengan Mu
terpampang jelas segala muslihat ku
aku malu pada Mu
ya Tuhan ku

Tuhan
izinkan aku merebah,
pada Mu
apa pun yang telah menjadi diri ku
aku berserah pada Mu
bila neraka itu kau beri kan pada ku
biarlah ku tempuh jalan Mu
hanya ini yang sanggup ku lakukan
aku berserah pada Mu
atas apa kehendak Mu
aku pada Mu
ya Tuhan ku

Tidak ada komentar:

Posting Komentar