Selasa, 13 November 2012

AKU MERINDUKAN MU KEKASIH





hari ini
langit hati ku berubah kelabu
kekasih yang ku cinta enggan dan berlalu
meninggalkan awan rindu yang kian menggebu
terasa berat, rinduku jatuh berderai
oh kekasih,..
tiada henti ku genggam jemari tasbih
memeluk malam ku dengan cadar rindu
tak terasa aku merebah dan pasrah
dalam sujud ku harap bertemu

aku merindukan mu kekasih
dengan dahaga, ku peluk mawar ketulusan hati
meski berdarah akan ku cumbui setiap wangi
hingga ku lena dalam mimpi ber temu mu

kekasih
datanglah menyinggah, meski sekejap,
telah ku tebarkan harum mewangi sejagad
dengan bibir ikhlasku
dengan merah nya darahku
agar kau peduli pada ku
betapa ku ingin memberikan yang terbaik untuk mu
ku tak akan rela
meski setitik darah ku, tak sewangi kesukaan mu

kekasih
inilah jantungku
merah merekah bagai kan mawar
berdenyut berdetak menyebut nama mu
andai ku lalai dari mengingat mu
tusukklah aku dengan pedang mu
ku rela mati
asalkan kau peduli pada ku
aku merinduimu
dengan rindu yang tak berbirai
ku ingin menyatu dalam kelopak cinta mu
meskipun aku kan tiada
hilang dalam ke agungan mu
ku akan rela
asalkan kau mendekap ku

Tidak ada komentar:

Posting Komentar