Kamis, 22 November 2012

MALAM INI


Malam ini
Aku  datang pada Mu
Dengan rayuan tangis
Dengan merdu pujian
Dengan sujud di hadapan Mu
Dengan segala rindu  yang menggebu

Peluklah aku
Dengan cinta mu
Dengan kasih mu
Basahilah bibir ku dengan madu Mu
Basahilah hidung ku dengan kasturi mu
Terangi aku dengan sifat Mu
Biar jalan ku lurus
Biar ku paham
Aku adalah hamba

Duhai yang menggenggam ku
Tiada bisa ku lalui hari tanpa Mu
Aku adalah pohon gersang
Tumbuh melayu di padang tandus
Ku rindu air mu
Ku rindu sejuk Mu
Ku rindu lembah subur Mu
Dekaplah lah aku, duhai yang ku puja

Aku tiada bisa berkata
Dengan kata-kata yang manis
Aku adalah pendosa
Yang bertahta di atas keangkuhan
Mau kemana diri ku
Sedang pandangan ku tertutup nafsu ku
Duhai Engkau,
Sekiranya KAU tiada menolong ku
Apalah jadi diri ku ini
Hanya pada mu lah
aku berserah

Tidak ada komentar:

Posting Komentar