Rabu, 21 November 2012

JANGAN GERHANA KAN CINTA MU



tika aku belum mengenal mu
betapa suramnya hati ku
bagai sehelai bulu aku terhempas pergi
mengikuti arahan jiwa ku yang gamang
terombang-ambing, angin kepalsuan cinta
menghempas ku ke terik nya cinta
hingga tiada ku mengerti
betapa kau sejuk nya cinta


tika aku mengenal mu
kau bagai gemintang bagi ku
memberi indah di gelapnya cinta ku
bagai ilham, kau hadir
memberi inspirasi cinta bagi ku
dan ku mengerti, kau adalah sejuknya cinta

kekasih,
tika kau bagai kan bulan sabit
aku bagai kejora yang mencumbui mu
mengecup mesrah keindahan yang kau beri
hati ku berbunga
kau bagaikan bidadari di taman surga
betapa aku berbahagia
menikmati jiwa dan rasa ku

kekasih…
tika kau bagaikan purnama
betapa aku tak berhayal tentang mu
kau adalah pujaan ku
kau adalah kekasih ku
aku bagai pungguk yang merindukan mu
melolong melaungkan pujian pada mu
tiada henti ku ingin bersama mu
sedetik tak memandang mu
bagai seabad kita berpisah
cinta dan rindu ku seolah menyatu dalam pesona mu

kekasih
apakah mampu aku tanpa mu?
bila sedetik kau redupkan cinta mu
akan hancurlah diri ku
kau pujaan ku
kau kekasih ku
aku mencintai mu
jangan kau gerhana kan cinta mu
meski itu ujian bagi ku

Tidak ada komentar:

Posting Komentar